Sunday, July 7, 2013

Rock of Ages (2012)

Regissör: Adam Shankman.
Manus: Justin Theroux, Chris D'Arienzo och Allan Loeb.
Skådespelare: Julianne Hough, Diego Boneta, Tom Cruise, Russel Brand M.fl.



Såg just klart denna film, den var... sådär. Den hade varit så jävla dålig om det inte varit bra musik och skådespelare. Musiken är fantastisk, i alla fall om man har samma smak som mig, klassisk rock från 80-talet (vilket jag växt upp med.) Filmen är gjord efter en musikal med samma namn. musikal till film, kan bli bra, kan bli dåligt, detta blev något mellanting.



Jag är imponerad över hur de har fått med dessa otroligt duktiga skådisarna,Tom Cruise, Russel Brand, Alec Baldwin, Cathrine Zeta-Jones, Bryan Cranston, Mary J. Blidge m.fl. Dem är duktiga men det blev bara så fjantigt ibland. Historien är ganska klyschig.

Filmen var ändå rätt rolig, löjlig liksom, men jag drog ändå på smilbanden. Stacee Jaxx som Tom Cruise spelar är rätt underhållande, för det känns också rätt oväntat att Tom Cruise skulle ta en sådan roll, men det blir rätt överdrivet. Kul, men överdrivet.  Sen var det en liten scen då T.J. Miller var med i, och han är så söt, så det var ett plus i kanten.

Jag älskar musiken som är med, Def Leppard, Pat Benatar, Twisted Sister, m.m. Så den är ju bra på så sätt, och filmen är rätt skön "slapparfilm", men om man vill se ett "mästerverk" så ska man ju inte se denna.


Rock of Ages - 2.5 av 5




No comments:

Post a Comment